Sabtu, 11 Februari 2012

Latihan Sukan Olahraga Antara Rumah sudah bermula..

Cetak Laman iniCetak Laman ini
Nak lompat ke tak?
Bermula sudah latihan antara rumah. Berbagai ragam dan rupa apabila melakukan lompatan, lontaran rejaman dan sebagainya dapat disaksikan. Namun masalah utama yang dihadapi ialah kehadiran. Selalunya yang datang tak sampai separuh daripada jumlah ahli. Kenapa jadi begini? 

Yeah!! Lompat saje.
Teknik Lompatan Rempuhan
Berbagai alasan diberikan oleh mereka yang tidak hadir latihan sukan olahraga, alasan terlupa dan tertidur adalah paling biasa didengar. Sikap mereka yang acuh tak acuh ini menyebabkan sukar untuk melahirkan atlet Semaja yang berkaliber dan berkemahiran tinggi. Inilah dia masalah yang dihadapi sejak sekian lama di Semaja.
Teknik Lompatan Terjun Sungai
Teknik Lompatan Lompat Pagar
Fokus utama sukan olahraga ini adalah bagi acara padang di mana acara-acara seperti lompat jauh, lompat tinggi, lontar peluru, merejam lembing dan lempar cakera yang akan diadili  pada peringkat akhir seawal bulan Mei. Manakala bagi acara balapan seperti 100 meter, 200 meter, 400 meter, 1500 meter, 4x100 meter dan 4x400 meter hanya peringkat saringan sahaja yang akan bermula pada bulan Mei manakala peringkat akhir akan berlangsung pada Hari Sukan Semaja pada 28 Jun 2012.

Semaja sudah lama ketandusan atlet yang berkualiti. Seingat kita, akhir sekali Semaja telah 



Teknik Lompatan Berpagar
berjaya melahirkan atlet cemerlang seperti Syazrien pada tahun 2009. Selepas tahun tersebut bermula zaman kegelapan, kenapa jadi begini?
Di bawah pimpinan pegawai baru sukan sekolah sekarang, diharap Semaja mampu mengilap serta dapat melahirkan atlet-atlet yang berkualiti bukan sahaja di peringkat daerah malahan antarabangsa. Salam perjuangan, maju sukan untuk sekolah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SMKRMMTI 2011-2012 © All Rights Reserved
Best View With Mozilla Firefox 1024 X 768 pxl